10 november 2013

Min by


Där är det, huset på andra sidan väster om ån...



...det är vattnet som skiljer oss åt...



...och bron kopplar oss samman!


Nu är det tävling på gång och det är ju som att vinna på triss! Det finns så många otroligt duktiga fotografer så herregud vad svårt det måste vara att välja! Den här veckan ska man fota sin stad, ort eller by där man bor! 
Jag bor i en by. Närmaste större stad är 2,5 mil härifrån. Vi har bott här i 20 år (svindlande tanke) och trivs bra här i den historiska byn där det en gång fanns ett järnbruk! Kan tänka mig att det var mycket liv och rörelse på den tiden! 

Jag gick ut efter lunch i den gråa dagen. Bilderna skulle också ha blivit gråa om inte hade förbättrat färgen lite! Nu känns bilderna lite gladare!:)

Man kan vinna är en tre nätters övernattning på Castanea vandrarhem i Gamla stan!!!
Tack Helena för att du håller igång och allt du lyckas ordna till Fototriss!

Är du nyfiken på hur andra bor----Klick!

PS. Ska jag för en gångs skull berätta var jag bor? 
Det är i Svanå några kilometer utanför Skultuna (där mässingsbruket finns)!




12 kommentarer:

Violen sa...

Underbara bilder från din by! Bra med lite färg, blir glad av att titta på dina bilder!

mammakero sa...

Härliga bilder trots gråväder och regnstänk! Jag hade samma problem och löste det genom att göra bilderna svartvita...! Dina bilder är gladare och mysigare!

Kicki sa...

Jag tänkte också tanken att göra det svartvitt men då skulle inte färgen på det röda huset sticka ut!

BP sa...

Tycker du gjorde underverk med dina bilder. Å Svanå heter byn...
Dessutom ser jag att dessa röda stolpar som ska mäta snöhöjden har kommit upp hos dig också. Ja, ja...
Toppen triss!

Beppan sa...

Härligt att bo så där med naturen inpå knutarna. Fin triss!

En plats i solen sa...

Det är så mysigt och ha naturen så nära.

Åke sa...

Så trevligt du visar upp din ort! Jag blir nyfiken på det gamla huset... Sedan vart jag påmind om att jag också måste sätta ned några röda ;)

Mias Mix sa...

Så härligt du har byggt upp din triss! Lycka till i tävlingen!

Hanna sa...

Åååh, ser fantastiskt mysigt och pittoreskt ut! Skulle gärna bo i en sån där liten mysig by. :)
Fina bilder! :D

Anita - Malta sa...

Viken härlig presentation av din by. En för mig, fram till nu, okänd plats på Sveriges karta ;-)

Jah Hollis sa...

Det var fina bilder du visar från dina hemtrakter. Helgen var fullständigt död när det gällde att ta nya bilder här i Malmö, det var så grått att det inte fanns några färger för minneskortet att registrera. Som tur var blev det bättre efter helgen.

Freja sa...

Charmiga bilder från din hemort!