24 januari 2014

Fotograferat


Jag är fortfarande inte så aktiv med mitt bloggande men det finns några fotoutmaningar som jag gärna deltar i: Veckans fönster, The Weekend in Black and White och Fototriss! Det finns fler men de här tre infaller på dagar som jag som oftast har tid (tar mig tid till) att vara med!:)
Kul att jag trots mitt minimala närvaro har fått två nya följare, kul...och välkomna!:)

I höstas fick jag i uppdrag av min arbetsgivare att fota några produkter till en katalog! Det var sockor, kuddar, täcken och plädar...och min man i morgonrock! Ja, nu är inte jag någon yrkesfotograf och inte hade jag någon assistent heller så det var ett fasligt pysslande med flyttning och ändring av vinklar...! Jag tog till en arbetslampa för att få lite mer ljus! Om de blev nöjda får jag väl se om jag får nytt uppdrag i vår!:)

"Skräpet" på golvet är fladdermusbajs!

Fler bidrag-----Klick!


11 kommentarer:

Pysselfarmor sa...

Vilket trevligt uppdrag du fick och jag tror de blir nöjda! Vilken vacker "vindsvåning" du/ni var i...ja även golvdekorationen är intressant.

B i r g i t t a sa...

Snyggt! Vilken underbar vrå :)

: http://foto.rudenius.se/?p=2563

Rajson sa...

Det gjorde du attans bra!
Tycker verkligen om detta foto!

BP sa...

Å varför förstörde du din absolut bästa bild någonsin med att förkunna att det är fladdermusbajs på golvet.
Trodde det var pulverfärg...

Bilden är helt enormt bra och skulle kunna vara med som aptitretare i vilken reklambroschyr som helst.

Unknown sa...

Vackert rum med ett vackert fönster.

larans sa...

Detn där bilden borde verkligen leda till fler uppdrag! Snyggt fotat och därtill spännande miljö!

Anni sa...

Är det bara jag som inte ser mannen i morgonrock? ;-)
Äsch, jag tyckte att bajset gav foto en extra dimension, nu blev det lite småfarligt mystiskt och inte "bara" vackert!

Susanne Hultman sa...

Det är ju en underbar fotostudio du har där. Ljuset är verkligen fint. Och kul med fotouppdrag. Hoppas det blir fler för dig.

Leena sa...

Vilken härlig miljö att fotografera! Gillar ljuset och färgerna i den.

Anonym sa...

Jättefint fotat, ljuset är så vackert mot halvmånefönstret. Kul med uppdrag!

Freja sa...

Kul att få sådana uppdrag!