23 maj 2014

Ödsligt


Ser du ugglan!


Där är ugglan!


...där flög den iväg, syns inte i bild!


Ödsligt fick mig direkt att tänka på ett hus som blivit övergivet för många, många år sedan! Den finns på en åkerö inte långt ifrån där jag bor! Huset syns knappt längre från vägen...speciellt nu när det är så lummigt och grönt! Jag tog min cykel i den sköna vårkvällen...vad kul det var att cykla förresten, var så länge sen, tror inte jag tog ett endaste tramptag förra året!:)
Det var många år sedan jag var där så jag hade glömt bort var vägen började!:)
Då för länge sedan hade jag galna idéer om att göra i ordning huset, som består av fyra lägenheter, renovera i stilar från olika epoker och sedan hyra ut dem! Ja, idéerna har varit många men det var bara pengarna som saknades! Nu står det där med trasiga rutor och naturen börjar ta över mer och mer!

Jag tog massor med bilder men valde de här med ugglan!! Den satt bara där helt stilla och jag trodde först den var konstgjord! Innan jag hann "ladda" om så flög den iväg helt ljudlöst! Tror den brukar hålla till där så jag ska nog smyga dit en tidig morgon också... det var ju lite spännande!
Det kommer ett inlägg med fler bilder därifrån!

Fler ödsliga bilder-----Klick!


11 kommentarer:

Susanne Hultman sa...

Vad spännande med ugglan där. Förstår att du först trodde det var en skulptur. Kul att du fångade den.

BP sa...

Wow! Inte bara att du gjorde en riktig kraftansträngning för att få till ett ödsligt fönster utan du träffade på en levande uggla också!
Inte dåligt!
Synd dock att huset är ett ödeshus nu, du kanske får en lottovinst å då...!

Rajson sa...

Vist är det spännande med alla dessa ödehus. Vill också rädda dom. Men det är något häftigt med att naturen tar tillbaka dessa.
Kul med ugglan!

Pysselfarmor sa...

Du ska se att kattugglan bor i det ödsliga huset. Cykla dit igen vid skymning för det är då den ger sig ut på jakt.

Klimakteriehäxan sa...

Men jösses var det en riktig, levande uggla! Helt fantastiskt! Men utan den hade det ju blivit ännu ödsligare ... :-D

NatureFootstep sa...

fniss, ugglan tycks ju ha fått en boning i alla fall. :)

Anonym sa...

Vackert förfall, men förstår din tanke om att vilja sätta tänderna i det, får alltid den känslan jag med när jag ser ödehus. Kul med ugglan, tror inte jag sett en uggla på nära håll någon gång, en riktig uggla alltså ;-)

Måste bara säga det igen, din header är så fin, blir glad varje gång jag tittar in hos dig :-)

larans sa...

Ödsligheten förstärks onekligen av ugglan. Så bra att du kunde fånga den så på bild!

Stare Ström sa...

Ja det var ödsligt! Perfekt bostad för en kattuggla! Kul att du fick den på bild.

Anna sa...

Vilket scoop att kunna fånga en uggla på bild är verkligen inte helt lätt. Jag tror knappt jag sett mer än en handfull ugglor under alla mina levnadsår. Bra jobbat.Förfall är vackert.

Freja sa...

Så häftigt med ugglan, ser fram emot fler bilder från huset. Trist dock att det inte blev något av med dina spännande planer, pengar är alltid en bristvara...