10 januari 2018

Mossigt



Nytt år igen och nya friska tag! Jag är lite trögstartad men ska försöka öka takten...eller öka takten behöver jag inte, måste bara få tillbaka inspirationen till att göra något!
Något gör jag men inte tillräckligt om jag får säga det själv. Julhandeln tog hårt på mig den här gången, jobbade mer än inför tidigare jular och samtidigt som köksrenoveringen inte var klar! Min insats i köket var lika med noll under den tiden, men nu har jag har målat lite i alla fall...det var förra veckan. Vi har ett fungerande kök men det är en del smådetaljer som är kvar.
Januari brukar inte vara min bästa månad och nu är det ganska mycket som har halkat efter.

Mina planer om ett B&B känns långt borta. Nu var det ett år sedan jag startade ett nytt instagramkonto @smedernashus. Det gjorde jag för att jag skulle komma igång med renovering och planering och inte smita undan och låta det rinna ut i sanden! Det har ju gått sådär...eller egentligen har köket också en roll i det hela även om det inte är just i den delen av huset!

Nu har jag varit ledig i tre dagar och idag har jag haft ett fotouppdrag! Det blev en kall men uppfriskande promenad till en favoritplats i skogen inte så långt ifrån där jag bor! Jag skulle egentligen bara fota plädar hängande på en korgstol men jag ville testa lite annat också!

Varför är dagarna så korta? Timmarna fram till halv tre, går så snabbt och rätt var det är så är dagen slut! Nu sitter jag i soffan och tittar på Sveriges Mästerkock, samtidigt sitter jag och skriver! Kan det vara något nytt för mig och inte bara hänga i soffan och glo?!

Inga kommentarer: